Jurulatih Chelsea, Antonio Conte, memuji Alexis Sanchez dan Arturo Vidal, namun mendedahkan keputusan akhir mengenai muka baru bukan dalam kawalannya.

Pemain tengah Bayern Munich, Vidal, yang pernah bekerja dengan Conte di Juventus serta Sanchez adalah antara pemain yang dikaitkan dengan Chelsea.

Walaupun Conte mengelak untuk dikaitkan dengan pasangan Chile itu, pengurus Itali itu tetap memuji dua pemain berkenaan yang dikatakan antara yang terbaik di dunia.

"Kita mesti bertenang," katanya.

"Saya tidak suka bercakap mengenai anggota pasukan lain tetapi anda bercakap tentang dua pemain yang hebat dan mantap, pemain utama untuk peranan mereka.

"Vidal adalah salah seorang pemain terbaik di dunia sementara keupayaan Sanchez adalah sama dengan penyerang," katanya.

Conte, yang pasukannya berada di tangga ketiga Liga Perdana Inggeris (EPL) menjelang pertembungan dengan Arsenal awal pagi esok, menjelaskan keputusan akhir mengenai perpindahan adalah di luar bidang kuasanya.

Pengurus berusia 48 tahun itu hanya memberikan pandangan kepada hierarki kelab itu, tidak lebih daripada itu.

"Dalam kes ini, apabila saya memberitahu saya memberi pendapat kepada kelab, saya cuba untuk memberitahu langkah yang perlu kami laksanakan," kata Conte.

"Selain itu, kami tidak mempunyai pemain atau tonggak muda yang bersedia diturunkan dalam pasukan utama untuk posisi tertentu.

"Kalau kelab bertanya kepada saya tentang beberapa nama, saya cuba melakukannya. Namun, ia terpulang kepada kelab. Mereka yang menentukan nama, pelaburan dan pemain terbaik untuk pasukan."