Bintang Tottenham, Harry Kane, digambarkan sebagai pemain terbaik di dunia oleh rakan sepasukannya, Son Heung-min.

Kane telah menjaringkan 24 gol dalam Liga Perdana Inggeris musim ini tetapi prestasi luar biasa daripada penyerang Liverpool, Mohamed Salah, kelihatan bersedia untuk menafikan Kasut Emas ketiga berturut-turut buat pemain antarabangsa England itu.

Pengurus Spurs, Mauricio Pochettino, kerap kali menyifatkan Kane sebagai penyerang terbaik dalam bola sepak dunia.

Namun, Son, yang meledak dua gol dalam perlawanan liga terakhir Tottenham -- menang di Bournemouth selepas Kane direhatkan akibat kecederaan pergelangan kaki -- mengangkat rakannya itu lebih tinggi.

"Harry Kane sudah tentu merupakan pemain yang sangat penting untuk England kerana dia pemain terbaik di dunia," kata Son kepada Sky Sports.

"Ini adalah bola sepak, jadi kadangkala anda mengalami kecederaan tetapi sebagai Tottenham, kami perlu bermain tanpa Harry. Sangat sedih tetapi pemain lain perlu bersedia.

"Saya tidak seperti Harry, saya hanya cuba berlatih setiap hari, tetapi ia adalah peluang yang baik untuk membuat sesuatu itu berlaku.

"Saya membuktikan banyak perkara ketika berada di Tottenham dalam tempoh dua setengah tahun, saya sangat gembira berada di sana kerana mereka bekerja keras dan ini yang saya mahukan."

Mengenai masa depannya di kelab itu, pemain antarabangsa Korea Selatan berkenaan menambah: "Saya sudah bermain hampir tiga tahun di Tottenham. Saya telah membuktikan banyak perkara dan saya hanya menikmatinya hari demi hari."