EVERTON 0 TOTTENHAM 3

Harry Kane mengakui jaringan pertamanya dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) adalah nasib, namun menegaskan Tottenham berhak meraih kemenangan 3-0 ke atas Everton, semalam.


Kemarau jaringan Kane berterusan apabila gagal mencipta gol bulan lalu ketika bertemu Newcastle United, Chelsea dan Burnley.

Seperti musim-musim sebelum ini, Kane mula meledak gol pada September dan dia akhirnya mencipta ke-100 buat Spurs di Goodison Park."Ia adalah jaringan yang tidak disengajakan. Saya berasakan semua mengetahui tuah menyebelahi saya untuk menjaringkan gol tersebut.

"Saya hanya memerlukan satu gol untuk meraih keyakinan dan berjaya mencipta dua gol dalam perlawanan ini.

"Saya juga berbangga kerana dapat menjaringkan gol yang ke-100 untuk pasukan dan berharap 100 lagi gol pada masa akan datang."

Jaringan Kane yang ke-101 hadir pada babak kedua perlawanan selepas Christian Eriksen menjadikan kedudukan 2-0 (minit ke-42), dengan pemain kebangsaan England itu memuji persembahan yang dipamerkan oleh skuad bimbingan Mauricio Pochettino.

"Ia merupakan satu persembahan yang mantap. Sukar untuk meraih kemenangan di Goodison Park dan keputusan 3-0 sangat baik buat kami.

"Setiap pemain di atas padang bekerja keras dan menyukarkan Everton sepanjang perlawanan."