Pemain sayap Manchester United, Daniel James, tidak gentar berdepan corak permainan kasar dalam musim pertamanya di pentas Liga Perdana Inggeris.

Pemain berusia 21 tahun itu menjadi sasaran terjahan dalam kemenangan 2-1 ke atas Tottenham ketika aksi Piala Juara-Juara Antarabangsa (ICC) dan dua daripadanya daripadaMoussa Sissoko sambil Mauricio Pochettino meminta maaf daripada pihak anak buahnya.

James turut menjadi sasaran ketika United menentang Inter Milan dan Perth Glory bagi saingan pramusim tatkala kepantasannya mencetuskan masalah kepada lawan, sekali gus memberikan prestasi memberangsangkan selaku pemain United.

Namun, apabia ditanya sama ada dia menjangkakan menjadi sasaran terjahan keras bagi kempen 2019-20, bekas bintang Swansea City itu berkata: "Jika anda melihat perlawanan saya sejak musim lalu, saya rasa ia berlaku kepada saya dalam setiap aksi.

"Saya menerima layanan keras ketika bertemu Spurs tetapi sebenarnya ia berlaku dalam setiap perlawanan. Saya sudah biasa dengannya, cuma bersedia dan biasakan diri.

"Menjadi pemain sayap, sering ada kekasaran melibatkan saya tetapi ia bergantung bagaimana anda menghadapinya. Saya tidak memikirkannya dan hanya meneruskan permainan.

"Daripada Sissoko, saya bergerak terlebih dahulu dan dia melakukan kekasaran di bahagian tengah depan kotak penalti. Ia posisi yang bagus. Sebahagian daripada permainan saya adalah mendapatkan kesalahan sebegitu di posisi yang bagus."

James yang dilaporkan hadir ke Old Trafford dengan yuran sekitar GBP15 juta (RM76 juta) tidak menjangkakan tempat dalam kesebelasan utama di bawah bimbingan Ole Gunnar Solskjaer musim depan tetapi bertekad memberikan impak.

"Pengurus mendapatkan saya dengan sebab. Jelas sekali, sasaran saya adalah beraksi tetapi saya tidak harapkannya," tambah James.

"Kami mempunyai ramai pemain hebat di bahagian depan, malah pemain muda yang datang juga tampil dengan baik. Mason Greenwood telah menjaringkan dua gol, Tahith Chong beraksi bagus dan Angel Gomes meraih jaringan.

"Ia akan sentiasa menjadi sukar tetapi ia musim yang panjang. Jika tidak di permulaan, saya akan terus berusaha mendapatkan waktu bermain dan cuba masuk ke dalam pasukan."