Zlatan Ibrahimovic, Marcos Rojo, Luke Shaw dan Ashley Young menyertai pasukan ke perlawanan akhir Liga Europa untuk memberikan sokongan kepada pemain-pemain Manchester United.

United akan bertemu Ajax pada 25 Mei ini untuk menjuarai gelaran kedua musim ini, sekaligus melayakkan diri ke Liga Juara-Juara (UCL), musim hadapan.

Jadual yang padat musim ini telah menggugat perancangan pengurus, Jose Mourinho, termasuk kehilangan tonggak utama, Ibrahimovic, akibat kecederaan.

Tetapi pengurus itu menegaskan pemain-pemain yang mengalami kecederaan akan bersama pasukan ke Stockholm bagi meningkatkan semangat pasukan.

"Setiap pemain akan hadir ke perlawanan ini," kata Mourinho.

"Kami memiliki kumpulan pemain yang menakjubkan, semangat yang bagus tetapi terpaksa mengharungi kesukaran pada musim ini.

"Shaw, Young, Rojo dan Zlatan, mereka akan menyertai kami.

"Masalah utama kami adalah jumlah perlawanan yang terlalu banyak.

"Sejak Januari, kami telah beraksi dalam 37 perlawanan, ia merupakan satu jumlah yang banyak dan ia mampu mendatangkan masalah jika kami kekurangan pemain.

"Kami telah beraksi dalam semua perlawanan Piala FA kecuali separuh akhir dan akhir, kad merah yang dilayangkan kepada Ander Herrera adalah satu rahmat kepada kami."