Pengurus Stoke City, Mark Hughes, termangu-mangu apabila Jose Mourinho tidak berjabat tangan dengannya susulan keputusan seri 2-2 dengan Manchester United, semalam.

Kedua-duanya sebelum itu bertegang urat dalam separuh masa kedua di Stadium bet365 apabila Mourinho dilihat memasuki kawasan teknikal Hughes sebelum kedua-duanya ditenteramkan.

Tetapi Mourinho berjalan masuk tanpa menoleh kepada Hughes pada akhir perlawanan dan tidak melayan kemungkinan untuk berjabat tangan dengan bekas bintang United itu, yang menghadapi masalah yang sama dengan Manuel Pellegrini dan Tony Pulis pada masa lalu.

“Ia (berjabat tangan) tidak berlaku,” Hughes memberitahu BBC Sport. "Saya seakan-akan sering terbabit dengan isu berjabat tangan!

"Saya tidak pasti mengapa dia enggan berjabat tangan dengan saya, saya tidak fikir ada apa-apa isu.

“Ada satu ketika dia masuk ke kawasan teknikal saya dan saya memberitahunya supaya keluar dan itu saja yang terjadi. Mungkin itu yang membuatnya tersentap.”

Mourinho, sebaliknya, memilih untuk kurang terbuka dengan situasi itu.

“Saya lebih suka untuk tidak menjawab soalan mengenai berjabat tangan – ia satu soalan yang tidak bagus. Ia membuatkan seolah-olah ia salah saya tapi itu tidak betul.”