Ander Herrera berharap rakan sepasukannya, David de Gea, mengabaikan khabar angin berkaitan minat daripada Real Madrid untuk menjadi legenda di Manchester United.

Bekas penjaga gol Atletico Madrid itu hampir berpindah ke Santiago Bernabeu pada 2015 tetapi perjanjian itu dibatalkan pada penghujung jendela perpindahan.

Dia telah mengatasi kekecewaan gagal kembali ke ibu negara Sepanyol itu dengan terus menghasilkan prestasi cemerlang di Old Trafford.

Ditanya ketika ditemubual oleh Marca sama ada rakan senegaranya dari Sepanyol itu akhirnya akan menyertai Madrid, Herrera berkata: "Mudah-mudahan tidak. Dia adalah penjaga gol terbaik dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) bagi saya dan kebanyakan orang.

"Dia sudah berada di kelab ini selama enam tahun. Dia hampir mencapai ketangkasan (bekas penjaga gol United, Edwin) van der Sar dan dia boleh menjadi pemain legenda. Penyokong di sini amat menggemarinya.

"Terdapat beberapa penjaga gol di dunia yang boleh memenangi mata untuk anda dan David adalah salah seorang daripada mereka."