Pemain tengah Chelsea, N'Golo Kante, berkata rakan sepasukannya, Eden Hazard, layak untuk memenangi Anugerah Pemain Terbaik Persatuan Pemain Bolasepak Profesional (PFA).

Pemain antarabangsa Belgium itu menjaringkan kedua-dua gol untuk pasukannya meraih kemenangan berharga 2-1 ke atas Manchester City semalam untuk berada di puncak Liga Perdana Inggeris (EPL) dengan tujuh mata.

Kante adalah antara pemain pilihan untuk menerima anugerah itu setelah mengulangi prestasi luar biasanya ketika membantu Leicester City merakamkan kejayaan luar biasa musim lalu, namun tonggak Perancis itu berkata Hazard lebih berhak.

"Adalah mudah untuk menamakan seorang pemain dari Chelsea," katanya kepada Sky Sports News. "Kita semua boleh lihat apa yang Eden Hazard lakukan. Dia seorang pemain di dalam kelas yang berbeza."

Chelsea akan dinobatkan juara buat kali kedua dalam tempoh tiga musim andai mereka menang enam daripada baki lapan perlawanan mereka, dan Kante menggesa rakan sepasukan agar tidak mengharapkan pencabar terdekat, Tottenham Hotspur, keciciran mata dan menjadikan tugas mereka lebih mudah.

"Kami masih mempunyai lapan perlawanan dan kami perlu menang enam," katanya. "Tottenham adalah sebuah pasukan yang mantap dan bermain dengan baik, ia belum berakhir dan kami perlu terus berjuang.

"Mungkin Tottenham dan Liverpool akan bangkit, jadi kami perlu memberi tumpuan kepada permainan kami dan mengharunginya satu demi satu perlawanan untuk bergelar juara.

"Secara matematiknya, kami perlukan enam kemenangan, jadi kami hanya perlu memberi tumpuan kepada cara kami dan memenangi enam perlawanan secepat mungkin untuk kejuaraan ini."