Antonio Conte yakin tonggak penyerang Chelsea, Diego Costa, kekal komited dengan pasukan itu dalam misi merebut kejuaraan Liga Perdana Inggeris musim ini.

Desas-desus mengenai perpindahan ke China semakin hangat dibincangkan sesudah Costa diketepikan ketika Chelsea melakar kemenangan 3-0 ke atas Leicester City minggu lalu.

Costa kini kembali menjalani latihan bersama skuad utama menjelang aksi berdepan Hull City dan ketika dia dijangka kembali membuat penampilan, Conte tidak berasa sangsi dengan pemain berusia 28 tahun itu.

"Saya pasti Costa sangat komited, saya yakin dengan perwatakannya dan saya juga tahu dia sedia berjuang demi pasukan ini," kata Conte.

"Saya yakin, dengan semangat yang dimiliki pasukan ini dan perpaduan yang dipamerkan pemain, kami miliki asas terbaik untuk muncul juara.

"Penting untuk mencipta perpaduan dalam kalangan pemain dan pengurusan kelab. Saya berbangga kami telah membentuk perpaduan yang kukuh dalam tempoh singkat."

Costa mendahului carta penjaring terbanyak Liga Perdana Inggeris bersama-sama Zlatan Ibrahimovic dan Alexis Sanchez dengan 14 gol ketika ini.