Arsene Wenger menyelar sikap pemain-pemainnya yang mudah berpuas hati dan tidak fokus sehingga menyebabkan pasukannya tewas 1-2 kepada Ostersunds dalam Liga Europa di laman sendiri, awal pagi tadi.

Gunners memenangi aksi pertama 3-0 di Sweden minggu lalu, namun jaringan Hosan Aiesh dan Ken Sema dalam babak pertama membuatkan Wenger tidak senang duduk.

Walaupun jaringan Sead Kolosinac memberikan kelebihan selesa buat Arsenal, Wenger tetap tidak berpuas hati dengan disiplin yang dipamerkan anak buahnya.

"Kami tidak beraksi pada tahap sebenar dalam babak pertama.

"Masalah menanti kami kerana terlalu cepat berpuas hati dan tidak fokus. Setiap kali kehilangan bola, kami terlalu terbuka sehingga memberikan lawan banyak ruang.

"Dalam separuh masa kedua, segalanya lebih baik. Kami lebih bertenaga dan lebih banyak menguasai perlawanan," katanya.

Arsenal bakal berdepan Manchester City bagi aksi final Piala EFL, Ahad ini, dan Wenger mengingatkan pasukannya agar tidak terus dibuai keyakinan kosong.

"Jelas, anda memenangi aksi pertama 3-0 dan berdepan perlawanan besar pada Ahad, jadi ada pemain yang berasa yakin telah memenangi aksi sebelum masuk ke padang.

"Bola sepak bukan begitu. Anda boleh lihat apa terjadi ketika saingan Piala FA. Setiap kali anda tidak memberikan fokus, anda akan berdepan masalah," katanya.