Pemenang Piala Dunia 2018, Steven N'Zonzi, tidak akan meninggalkan Sevilla kurang daripada €40 juta (RM188.8j) yang dinyatakan dalam klausa pembeliannya, kata pengarah kelab, Joaquin Caparros.

N'Zonzi, yang beraksi selama 35 minit terakhir dalam kemenangan 4-2 Perancis ke atas Croatia dalam perlawanan akhir Piala Dunia kelmarin, dikaitkan dengan perpindahan ke Arsenal atau Barcelona tetapi Caparros mendakwa tiada sebarang tawaran terhadap tonggak berumur 29 tahun berkenaan.

Bekas pemain tengah Blackburn Rovers dan Stoke City itu menyertai Sevilla pada 2015 dan telah membuat 90 penampilan LaLiga sepanjang tiga musim di Estadio Ramon Sanchez Pizjuan, justeru Caparros berharap N'Zonzi akan kekal di kelab itu untuk sekurang-kurangnya dua tahun lagi.

Caparros memberitahu Cadena Ser bahawa kelab-kelab yang berminat dengan N'Zonzi akan dimaklumkan mengenai klausa pembelian pemain itu dan pada masa sama, Sevilla menegaskan Barcelona sudah menepati tawaran bernilai €35.9 juta (RM169.4j) bagi mendapatkan Clement Lenglet yang menuju ke Camp Nou minggu lalu.

"Kontrak Steven masih berbaki dua tahun lagi," kata Caparros. "Kami saling menghubungi semasa Piala Dunia dan sudah tentu, saya mengucapkan tahniah kepadanya atas pencapaiannya dengan Perancis.

"Kami tidak menerima apa-apa tawaran dan saya akan mengatakan perkara yang sama kepada mana-mana kelab yang mungkin berminat, sama seperti Lenglet -- dia mempunyai klausa pembelian bernilai €40j."

Caparros menafikan bahawa Sevilla berminat menandatangani pertahanan Barcelona, ​​Aleix Vidal, dengan mengatakan bahawa mereka sudah mempunyai bilangan pemain yang cukup di bahagian kanan pertahanan.

Selain Carlos Bacca dan Vicente Iborra, Vidal merupakan segelintir bekas pemain Sevilla yang dikaitkan dengan kepulangan Pablo Machin.

Mengenai Vidal, Caparros berkata: "Dia telah dikaitkan dengan kami tetapi kami sudah mempunyai pemain di kedudukannya.

"Situasinya sama seperti Bacca dan Iborra.

"Mereka merupakan sebilangan pemain yang telah mencipta impak di Sevilla tetapi beroleh peluang lebih baik di tempat lain dan kini kami mempunyai pemain sendiri."