ATLETICO MADRID 3 LLEIDA ESPORTIU 0

Atletico Madrid menepati ramalan apabila mudah menewaskan Lleida Esportiu 3-0 dalam aksi kedua pusingan16 Copa Del Rey untuk menang 7-0 secara agregat dalam perlawanan di Stadium Wanda Metropolitano, awal pagi tadi.


Beraksi di laman sendiri, skuad kendalian Diego Simeone itu yang mempertaruhkan Diego Costa dan Fernando Torres di barisan depan hampir membuka tirai jaringan seawal minit keenam, namun tandukan bekas peledak Chelsea itu melewati palang gol.

Sembilan minit kemudian, giliran Lucas Hernandez kempunan mencatat jaringan apabila tandukannya sekadar singgah ke tiang tatkala penjaga gol pelawat, Diego Rivas, sudah tertewas.

Keampuhan benteng Lleida akhirnya lebur dalam babak kedua apabila Costa bijak membuka ruang buat Yannick Ferrera-Carrasco untuk melepaskan rembatan dan menjadikan kedudukan 1-0 pada minit ke-57.

Melihat jentera depan seperti ketandusan idea, Simeone membawa masuk Angel Correa dan Kevin Gameiro pada minit ke-61 bagi menambah kelajuan serangan dan strategi itu berhasil pada minit ke-74.

Larian deras Correa dari sebelah kanan pintu gol pelawat berjaya melepasi dua pertahanan dan umpanannya membolehkan Gameiro mudah menyumbat gol kedua skuad Los Rojiblancos.

Rembatan separa voli daripada pemain sayap, Vitolo, melengkapkan malam gemilang buat Atletico dengan jaringan ketiga perlawanan dan kedudukan 3-0 kekal sehingga wisel penamat.