UiTM FC terpalit sedikit dengan rasa kecewa di sebalik kemenangan 2-0 ke atas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam perlawanan kedua Kumpulan B, Piala Cabaran di Stadium UiTM Shah Alam, semalam.

Pemangku ketua jurulatihnya, Reduan Abdullah, mengakui mereka boleh meraih kemenangan lebih selesa jika pemainnya lebih tenang dalam aspek sentuhan penyudah.

Daripada berbelas peluang, hanya dua mampu disudahkan dalam bentuk jaringan.

Dua gol itu disumbangkan oleh penyerang, Timothy Chiemere Okereke dan Anwarul Hafiz.

"Kami bermain baik dalam separuh masa pertama tetapi tidak dalam sepasuh masa kedua. Ia membuatkan kami bermain di bawah tekanan berdepan ATM, di mana mereka dapat menguasai sebahagian daripada perlawanan babak kedua," kata Reduan.

Dalam pada itu, ATM pula dilihat banyak terikut-ikut rentak tuan rumah sehingga mereka bermula dengan gugup dalam babak pertama.

Berjaya mengimbangi lawan pada 45 minit seterusnya, ia belum cukup buat ATM untuk berusaha mencuri sekurang-kurangnya satu mata.

"Kami tiada bantuan daripada pemain import tetapi dalam masa yang sama kami tetap memberikan saingan yang sengit," kata penolong ketua jurulatih ATM, Suhaimi Ishak.