Lewandowski "95 peratus" kekal bersama Bayern

By Staff Writer 25 August 2019 799
Lewandowski
Perbincangan kontrak lanjutan Robert Lewandowski bersama Bayern Munich kini "95 peratus " selesai.

Penyerang kelahiran Poland, Lewandowski, muncul pemain terbaik ketika Bayern mengatasi Schalke di Gelsenkirchen semalam dengan meledak hatrik ketika meraih kemenangan 3-0.

Terdapat sebab di sebalik sambutan kemenangan apabila Lewandowski -- yang memiliki kontrak sehingga 2021 -- mengesahkan bakal melanjutkan kontraknya untuk dua tahun lagi.

Lewandowski memberitahu Sky, "Perbincangan saya untuk melanjutkan kontrak kini 95 peratus selesai."

Lewandowski meledak 22 gol musim lalu untuk menamatkan saingan selaku penjaring terbanyak saingan Bundesliga dan yakin bakal mengulanginya bagi musim 2019-2020.
"Saya berasakan mampu bermain dengan baik dan berpotensi untuk mempertingkatkan lagi mutu permainan musim ini," kata Lewandowski lagi. 

"Saya mampu melakukan sesuatu yang istimewa setiap musim dan cuba membantu pasukan. Tidak mengira siapa lawan, saya akan berusaha menjaringkan gol.

Jurulatih Bayern, Niko Kovac, teruja dengan komitmen Lewandowski sambil menyanjung impak pemain berusia 31 tahun itu kepada bola sepak Jerman.

"Prestasinya sungguh menakjubkan. Itu sebab dia bersama kami," kata Kovac.

"Dia telah membuktikan kemampuannya sejak lima, enam, tujuh tahun yang lalu. Saya tidak tahu berapa lama dia sudah berada di Jerman -- Lewandowski merupakan penyerang terbaik dalam Bundesliga.

"Keberkesanan dan ketajamannya sangat unik. Kami sangat gembira memilikinya dan berharap dia akan terus beraksi cemerlang musim ini."

About Author

Staff Writer

Comment