Tugas selaku penggempur utama skuad bawah 23 tahun negara kini menjadi rebutan di antara Jafri Firdaus Chew, Muhammad Hadi Fayyadh Abdul Razak, Nik Akif Syahiran Nik Mat dan Kogileswaran Raj bagi menghadapi Kejohanan AFC B-23 bermula Selasa hingga 27 Januari ini.

Menurut jurulatih pasukan, Datuk Ong Kim Swee, keempat-empat pemain itu menunjukkan aksi yang baik ketika aksi persahabatan di Mokpo, Korea Selatan dan latihan di Nanjing, China.

Sebelum ini, Jafri adalah penggempur utama dalam kelayakan Kejohanan AFC B-23 dan Sukan SEA Kuala Lumpur, manakala Nik Akif dan Hadi bergandingan ketika beraksi dalam Kejohanan AFF B-16 dan kelayakan Kejohanan AFC B-19.

Terdapat kemungkinan juga dua daripada mereka akan diturunkan dalam kesebelasan utama berdepan Syria dalam perlawanan persahabatan terakhir skuad negara esok, memandangkan Kim Swee dijangka mengekalkan formasi 3-4-3.

"Kedua-dua pemain (Jafri dan Hadi) menunjukkan prestasi yang sangat baik dalam perlawanan persabahan mahupun dalam latihan.

"Selain Jafri dan Hadi, saya mempunyai dua pemain lain, (Muhammad) Akhyar (Abdul Rashid) dan Kogi yang bermain di posisi yang sama.

"Saya belum menentukan siapa yang akan beraksi tetapi kemungkinan besar, salah seorang daripada mereka akan diturunkan."kata Kim Swee ketika dihubungi di Nanjing, hari ini.

Sehubungan itu, jurulatih kelahiran Melaka itu juga enggan terburu-buru menentukan pemain dalam kesebelasan utama untuk aksi pertama kumpulan berdepan Iraq di Stadium Jiangsu, Rabu ini.

Aksi berdepan Syria juga dijangka memberikannya gambaran kesebelasan yang akan digunakan pada aksi pertama nanti.

"Ia terpulang kepada keadaan pemain juga untuk memastikan barisan terbaik yang akan diturunkan Rabu ini. Saya akan putuskan sehari sebelum perlawanan," ujarnya.