Legenda Liverpool, Robbie Fowler, menjangkakan Reds akan terus menguasai pertembungan setempat Merseyside, dengan menewaskan Everton dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris, Sabtu ini.

Pasukan Jurgen Klopp meriah kemenangan 1-0 di Goodison Park pada Disember lalu hasil jaringan lewat Sadio Mane, melebarkan dominasi Reds kepada 13 perlawanan tanpa kalah menentang musuh itu dalam semua pertandingan.

Everton memenangi tiga daripada empat perlawanan terakhir liga mereka, untuk menyalakan semula harapan bagi melayakkan diri ke pentas Eropah tetapi Fowler tidak menjangkakan skuad Ronald Koeman mampu mengambil tiga mata di Anfield.

"Saya fikir Liverpool mungkin sedikit lebih bersinar berbanding Everton dalam beberapa tahun lalu," kata Fowler, yang memenangi lima trofi utama bersama Liverpool, kepada Omnisport.

"Liverpool adalah pasukan yang lebih baik di atas kertas, akan bermain dan memenanginya. Saya berharap ia akan menjadi lagi."

Kemenangan buat Liverpool akan mengangkat mereka kembali ke tempat ketiga dalam Liga Perdana Inggeris, dengan Manchester City tidak beraksi sehingga Ahad apabila mereka berkunjung ke Arsenal.