WEST HAM 1 CHELSEA 2

Pengurus West Ham, Slaven Bilic, tidak menjangka akan ada sebarang pengenduran daripada Chelsea dalam kemaraan mereka ke arah kejuaraan Liga Perdana Inggeris.


Eden Hazard dan Diego Costa masing-masing menemui sasaran ketika skuad Antonio Conte meraih kemenangan 2-1 di Stadium London, awal pagi tadi, dengan Manuel Lanzini menjaringkan gol saguhati pada masa kecederaan buat tuan rumah.

Chelsea mendahului Tottenham yang berada di tangga kedua dengan 10 mata, dan walaupun Manchester City boleh mengurangkan kelebihan kepada lapan mata dengan menewaskan Stoke City dalam aksi di dalam tangan, esok, Bilic menganggap ia sebagai tugas sukar untuk mengejar.

"Masih jauh untuk pergi," katanya. "Mereka kelihatan serius, bagi saya mereka tidak akan kehilangannya. Saya tidak melihat mereka bersikap acuh tak acuh."

West Ham bermula cemerlang sebelum ketinggalan dengan gol pembukaan pada minit ke-26 -- Hazard menghukum tuan rumah dengan melakukan serangan balas selepas Mark Noble terperangkap dalam penguasaan mereka.

"Mereka berhak untuk menewaskan kami. Ia amat mudah," kata Bilic. "Jika anda mahu mengalahkan Chelsea, maka anda perlu berharap dengan kesilapan mereka dan memanfaatkannya.

"Jika ia sebaliknya dan anda membuat kesilapan, mereka menggunakannya dengan segera dan ia sangat sukar. Saya kecewa.

"Kami berada di atas. Kami bermula dengan baik dan mencipta masalah di sebelah kiri tetapi tidak mempunyai cukup pemain di dalam kotak.

"Kemudian, kami telah membuat kesilapan dalam kedudukan di mana anda tidak boleh kehilangan bola."

Selepas Costa memanfaatkan peluang daripada sedikit kelonggaran pertahanan ketika sepakan penjuru pada awal babak kedua, Bilic mengakui pasukannya kerap kelihatan dalam bahaya, yang menunggu hukuman.

"Sekali lagi, pada separuh kedua, ia gol mudah," katanya. "Untuk berlaku adil, semua serangan balas mereka kelihatan berbahaya."