Pemain beregu campuran negara, Toh Ee Wei, mengalirkan air mata kegembiraan selepas mengesahkan tempat dalam separuh akhir Kejohanan Remaja Dunia bersama gandingannya, Chen Tang Jie, apabila meraih kemenangan 13-21, 21-12, 21-19 dalam suku akhir.

Menakjubkan -- itu gambaran paling sesuai apabila menyifatkan aksi Ee Wei dan Tang Jie ketika menentang wakil India, R. Satwiksairaj dan G. Kuhoo.

Mudah tewas pada set pertama 21-13, Tang jie dan Ee Wei bangkit pada set kedua untuk mengheret aksi ke penentuan menerusi catatan 21-12.

Begitu sengit aksi yang ditampilkan pada set ketiga sehingga kedudukan 19-19, dengan Tang Jie dan Ee Wei berjaya untuk membuktikan bahawa mereka memiliki kekuatan mental lebih utuh untuk menang 21-19.

"Sewaktu kedudukan 15-10, saya menjerit sehingga hilang suara. Saya meletakkan kepercayaan yang tinggi kepada pasangan saya. Dia juga memberikan semangat kepada saya untuk terus kekal yakin kami mampu meraih kemenangan.

"Melangkah ke separuh akhir, saya sangat gembira kerana itu merupakan sasaran kami," jelas Ee Wei.

Menanti Tang Jie dan Ee Wei hari ini adalah He Jiting dan Du Yue dari China.

"Saya melihat perlawanan separuh akhir nanti bakal menjadi perlawanan yang sengit tetapi saya akan melakukan yang terbaik untuk menewaskan mereka.

"Ini merupakan tahun terakhir saya dapat beraksi dalam Kejohanan Remaja Dunia, jadi saya tidak mahu berasa kesal kerana gagal ke perlawanan akhir," ujar Tang Jie.